אלעד

הגר"ד לנדו כתב מכתב חריף בהרבה, אך החליט לגונזו ו'לרכך' | חשיפה

I have 680views
אחרי ששמע את דבריו של אריה דרעי על "חילול ה'" לפני יומיים, לקח מרן הגר"ד לנדו דף ועט וכתב מכתב חריף מאוד כנגד דברי דרעי, אך הסיבה לכך שהמכתב התפרסם רק יממה וחצי אחרי - כי נכתב נוסח "מרוכך" והמכתב המקורי נגנז בהחלטת מרן
המכתב המקורי ומרן הגר"ד לנדו. צילום: יעקב נחומי

"הנוסח המקורי היה חריף בהרבה": אחרי מכתבו הדרמטי והחריף אמש של מרן הגאון הרב דוב לנדו, כנגד ההתבטאויות של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ובעד הפרת ההסכם שדגל התורה חתמה מול ש"ס בעיר אלעד, הבוקר (שלישי) חשפנו ב'מהדורת הבוקר' עם בצלאל קאהן, כי מרן הגר"ד לנדו כתב בתחילה מכתב עם נוסח חריף הרבה יותר מכפי שפורסם. עם זאת, מרן החליט לבסוף לגנוז את המכתב החריף.

מסתבר, כי אחרי שגבאי הרב עדכנו אותו לפני יומיים על דבריו של דרעי, לפיו הפרת ההסכם באלעד היא "חילול השם", מרן לקח דף ועט והחל לרשום לבדו מכתב חריף ביותר כנגד הדברים הללו, ובעד התמיכה של דגל התורה במועמד אגודת ישראל לראשות העיר אלעד, ישראל פרוש. המכתב היה אמור להתפרסם בביטאון המפלגה, 'יתד נאמן', כבר בבוקר אמש. אלא שלבסוף כאמור מרן החליט לגנוז את המכתב.

מרן הגר"ד לנדו החליט לבסוף על כך שהמכתב מדי חריף, ולכן כתב מכתב נוסף בכתב ידו – אך הפעם בנוסח "מרוכך יותר". אנשים שנחשפו למכתב המקורי מעידים כי "המכתב המקורי היה חריף מאוד. אם המכתב השני והחריף שיצא לבסוף נחשב כ'מרוכך', ניתן להבין עד כמה המכתב המקורי היה חריף בהרבה". הבוקר, כמעט 48 שעות אחרי דבריו של דרעי, פורסם המכתב השני ב'יתד נאמן' וכבר עורר סערה.

"כל העניין של ראשות העיר שם אינו שייך לשום מפלגה, ואך ורק לטובת עניני היהדות והחינוך, וממילא כל חתימת הסכמים שנעשו בין מפלגות אין להם ערך ואינו מחייב אף אחד", כתב מרן במכתב ה'מרוכך'. מרן הוסיף שכל מי שקושר בין הנושא לענייני עדות וחוגים עושה עוולה גדולה ומקלקל במישרין ובעקיפין את עניני היהדות שם. מרן הגר"ד לנדו חתם במילים: "הכואב וחותם בצער, הפועל והיוזם בכל עניין". מדובר למעשה במכתב שמכוון ישירות לדבריו של דרעי, ובו מרן מסביר מדוע עם כל הכאב והצער קיבל את ההחלטה על הפרת ההסכם ועל אי התמיכה במועמד ש"ס יהודה בוטבול.

//עוד כתבות

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזיה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יחצנות בטהרתה.

  3. מ

    יחצנות בטהרתה.

  4. אברהם יונה

    על תעז לערער אחר גאון הגאונים
    קדוש וטהור…היזהרו בגחלתן מלאך השם.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם כן, אין שום עניין להצביע לדוגמה במודיעין עילית לגוטרמן
    הכל זה רק עניין של תורה ולא של מפלגה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כ

כתיבת תגובה